Din cand in cand citesc...

...o daaaa, din cand in cand, in ultimul tip mai rarut ca-i mai dragut sau as putea spune ca m-am limitat la reviste, Normative si STAS-uri, ca proiectarea nu se face pe ochi frumosi.

Cartea pe care am citit-o acum cateva luni pot zice ca am tras de ea la greu, am inceput lectura intr-o zi de vara si am terminat intr-o zi de toamna, chinuit rau de tot. Am luat-o si in Grecia pe insula poate poate o citesc. Lucrurile stau cam asa la mine, daca incep o carte si imi place nu o las pana la final, ei pe asta am inceput-o de 2 ori dar am dobandit-o.
Cert este ca nu e o lectura de vacanta, insorita, este totusi o lectura frumoasa, putin incomoda si mda recunosc am fost avertizata ca nu e o carte usor de citit si nici decum o carte pentru fetite. Greu dar am citit-o si da mi-a placut, acum ca tot mi-am amintit de ea am sa caut si filmul. Am socat lumea cand stand pe sezlong le citeam anumite paragrafe putin cam vulgare pentru ei.

Si totusi despre ce carte vorbesc, scurt si la obiect "Raul" de Jan Guillou. Eu zic ca merita sa o cititi sau poate sa va limitati la film, cum dau de el cum imi fac timp, cred ca e mult mai usor, desi pana acum n-am vazut filmul care sa bata cartea.

Voi???

"Răul. Încercaţi să închideţi ochii şi să vă imaginaţi ce înseamnă răul pentru voi. Ce imagini vă copleşesc mintea? Vedeţi privirile reci ale oamenilor de pe stradă? Vă amintiţi de sângele ce curge din arcada spartă a unui coleg de liceu? Revedeţi imaginile de la ştiri despre oamenii nevinovaţi ucisi de un război stupid? Simţiţi durerea unui pumn care vă taie respiraţia? Sau vedeţi răul în imaterialitatea unor spirite infernale?
De fapt răul sălăşluieşte în fiecare dintre noi. Avem în noi doze diverse de răutate (acceptate sau ...nu), pe care le revărsăm în funcţie de situaţie. Probabil astăzi voi aţi fost oamenii grăbiti de pe stradă, cei care aruncau în jur priviri încruntate şi reci. Probabil voi aţi lovit cândva un coleg şi aţi savurat victoria asupra unui biet însângerat. Probabil, dacă viaţa s-ar răsuci şi soarta s-ar schimba, veţi putea chiar să apăsaţi butoanele care trimit bombe peste casele unor oameni fără apărare.
Şi atunci, îndrăznesc să mă întreb, răul nu suntem chiar noi?"


La intrebarea de mai sus oare tu cum ai raspunde?

Comments