Voineasa, mica Austrie. Cica.

Se pare ca incet incet se misca lucrurile si la noi in ROmanica, nu vreau sa ma gandesc cu cate eforturi, spagi si interese ascunse, sa zicem ca stiu prea multe dar daca am un contract de confidentialitate nu pot spune mai multe :)) si acum serios mai exista om in tara asta care crede in Zane si Mos Craciun?

Ca sa nu mai bat campii aiurea, sa intru in subiect, azi am dat pe fata-carte de pozele cu ceea ce-si doreste Nuti sa realizeze pentru noi si tara noastra. Si cum ea se pricepe proiectul a fost propus, finantat si se afla in plin proces de executie. Mai exact Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, cunoscut si sub numele de Ministerul lu' Undrea - de care, eu, personal sunt satula pana peste cap (poate va povestesc cum ma... la cap pe mine domnii de la minister cu proiecte pe care daca eu le vad finantate le fac statuie), construieste o partie de schi ultramoderna in Voineasa, mai exact Vidra, intr-o statiune "moarta" in prezent. Moarta din cate am vazut eu, sa ma ierte Dumnezeu dar statiunea este in paragina si daca aia nu e parasita, ma fac popa.


 "Vorbim despre o stațiune abandonată după 1989, cu un potențial turistic extrem de important. Atunci când am inclus proiectul în programul MDRT de dezvoltare a infrastructurii de turism, am avut în vedere faptul că el va contribui la relansarea economică a întregii regiuni. Construim, practic, de la zero, un domeniu schiabil integrat, a cărui exploatare ulterioară va aduce beneficii comunității locale și județului Vâlcea", a declarat ministrul Elena Udrea. (sursa: MDRT.ro)

Felicitari, aplauze, sa curga laurii. Toate bune si frumoase, doar ca toate acestea se vor construi intr-o zona cu mari probleme de infrastructura: exista putine locuri de cazare sau de petrecere a timpului liber, iar accesul pe timpul iernii este putin cam dificil. Sa dea Sfantu' sa va prinda inzapeziti acolo sa va vad. :))

Cand am zis asta, a mea cumnata, nascuta si crescuta acolo m-a contrazis, probabil stie ea mai multe ca doar e de-a casei (cum s-ar zice). Oricum in zona sunt sute de cabane si pensiuni, iar odata cu inaugurarea acestui proiect, destul de indraznet, in zona se vor inmultii pensiunile ca ciupercile dupa ploaie. Pe cuvant de cercetas. Io-s norocoasa ca am neamuri in zona asa ca daca nici acum nu profit si nu ma apuc de ski atunci chiar ca-s lucru slab si la figura.

Costurile acestui proiect sunt suportate de catre MDRT care va plati pe fiecare din cei 12 kilometri de partie 2,8 milioane de euro. Faceti singuri calcule la care musai de adaugat spagiiiiiiiiiile si un procent decent de diverse si neprevazute (conform HG. nu stiu care e de vreo 10%). Termenul final, mi se pare unul la fel de indraznet ca si proiectul in sine, mai exact cu 6 luni inainte de termenul estimat (30 iunie 2013). Deci numa bine la sfarsit de 2012 cine-si rupe piciorusele de gazela?!?

Proiectul cuprinde o telegondola, un telescaun, 2 teleschiuri, tunuri de zapada si 400 locuri de parcare, toate acestea intr-o statiune cu numai 100 de locuri de cazare. Dar pe cuvant ca asta va fi cea mai mica problema.
 
Nu mai conteaza cat va costa la final amenajarea partiei de la Vidra, nu mai conteaza ca statiunea este sau nu este la o altitudine prea ridicata, nimic nu mai conteaza daca la final Statiunea Voineasa va produce bani si vom avea turisti. Sa mai vina si austriacul la noi ca noi am tot mers la el!!!

Si sa nu uitam ca Statiunea Voineasa era preferata lui Ceausescu si acest lucru nu era la intamplare. In sfarsit se misca si la Voineasa ceva, chiar se merita, zona este de vis si parca nu mai conteaza cum altii  se imbogatesc cu nesimtire pe langa proiectul acesta. Daca tara merge bine ce mai conteaza.



Suntem bine???

(Sursa foto: FB)

Comments