Hai - hui prin tara, Bontida, Castelul Banffy

/* initial am crezut ca e o gluma si ca nu acesta este numele real al castelului, dar chiar asa e si nu, nu e din filmul cu vampiri sau alte lighioane. */


De frica avansului de 50%, de aprobarea darii in plata, de criza crizelor si alte speculatii care se tot fac pe subiectul Prima casa, m-am hotarat sa nu mai caut case, apartamente, garsoniere, camere, etc. la rosu sau gri, ci sa ma arunc direct la ruine, pereti darapanati, chestii care implica multa munca si efort. Si costa, pentru ca-mi permit!

Acestea fiind spuse mi-am gasit casa visurilor - Castelul Banffy - nu se putea ceva mai simplu si mic. Unde mai pui ca se afla in plin proces de renovare restaurare si Turnul din Pisa are un mic fratior in aceeasi curte cu multa verdeata, asta sa-l faca mai interesant si atractiv. 

Conform pozelor de pe wikipedia Castelul Banffy in zilele lui bune era cam asa:

Bontida - Incinta castelului cu manejul cailor si trasurile pregatite pentru plimbare (cca. 1890).
Bontida - Prima varianta a galeriei neogotice a castelului Banffy (cca. 1890).

Acum din pacate sau fericire (pentru ca au inceput lucrarile de restaurare), se prezinta falnic, cam asa: 










Totusi, nu mi se pare OK, ca un eveniment gen Electric Castle, sa se organizeze intr-un loc atat de frumos si plin de istorie. Pentru ca nu-i vad rostul, sau poate am imbatranit si sunt de moda veche. Prea veche.

Enjoy the history not the noise!

 Sursa foto:  
- personal
wikipedia.com

Comments