Maestrul si Margareta - Piesa

A venit si mult asteptata zi de duminica, ziua cand aveam sa pasesc cu tot entuziasmul din lume in sala de teatru si asteptam cu zambetul pe buze primele replici, primele acorduri, inceputul piesei.
 
Si a inceput. (Fac o mica paranteza, n-am reusit ca pana la ora 19.00 - inceputul piesei - sa finalizez cartea si mi s-a recomandat sa nu ma duc, ca nu voi intelege nimic, ca 'maram cu o zi inainte la pauza jumatate din sala s-a golit. M-am incapatanat si am mers, nu mai zic cu cata emotie am asteptat inceputul). Si n-am regretat ca am mers.
 
Cert este ca daca nu citeam cei 85% din carte n-as fi inteles prea multe sau as fi facut unele confuzii. M-a ajutat foarte mult sa citesc si cred ca a fost cea mai buna  recomandare primita - carte/spectacol de teatru. Si ma simteam net superioara fata de prietenele mele care nu citisera cartea dar din curiozitate au venit la piesa.
 
Eram curioasa si cred ca nu sunt singura, cum va fi pusa in scena povestea lui Mihail Bulgakov - "Maestrul si Margareta". Mi-a placut si a urmarit cartea, mi-a placut totusi adaptarea spectacolului, desi doar cateva scene - gen scena cu numarul de magie cand oamenii au dat navala sa adune banii care le "picau din cer" dovedindu-se a doua zi ca nu erau decat niste hartii sau scena cand doamnele care asistau la numarul de magie al domnului Woland au renuntat la pantofii lor in schimbul altor cadouri care s-au dovedit a nu exista - nu au aparut in piesa, adaptarea a fost de exceptie.
 
E clar ca piesa e mult mai frumoasa si placuta daca citesti cartea, asa ca un mic efort nu strica.
 
p.s. E prima carte care stiu dinainte cum se termina. Margareta a ales linistea...dar cel putin a ales-o impreuna cu Maestrul.

Comments