Din cand in cand citesc - Portretul lui Dorian Gray

Cand am inceput cartea Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde stiam ce ma asteapta, dar pana la final mi-am insemnat o groaza de citate. E o metafora de la inceput la sfarsit. Trecand peste micile incidente gen apa pe carte care s-a umflat ca orezul expandat, ulei de masline pentru accentuarea bronzului sau ulei de nuca de cacao, cartea arata ca dupa razboi, plina de insemnari.

Acum inteleg de ce e ideal ca fiecare sa-si cumpere cartea si sa faca ce vrea cu ea. Am un respect mare pentru carti si de obicei le pastrez ca noi, dar la aceasta nu m-am putut abtine sa nu insemnez fiecare citat care mi-a atras atentia, si au fost multe. Cred ca cel mai mult mi-a placut personajul lordului Henry Wotton (si nu e o intamplare ca imi place prenumele H pentru viitorul meu junior).

Daca nu ati citit pana acum cartea, zic sa nu mai pierdeti vremea, pentru recenzii las pe altii mai cu scaun la cap, eu inregistrez si bag la capsor ce am citit si clar incep sa ma cred un mic Dorian Gray mai ales ca colegii din facultate imi tot repeta ca intineresc, o fii bine...

"...singurul mod in care o femeie poate sa reformeze un barbat este acela de-al plictisi in asa masura, incat acesta pierde orice interes fata de viata..."

"Rosii ca sangele de-ti sunt pacatele, pleca-ma-voi asupra ta si ca zapada te voi albi."

"Viata era prea scurta pentru a lua povara greselii altora pe umerii mei."

E doar o mica parte din ce mi-am notat, restul le puteti descoperi singurei parcurgand pagina cu pagina, enjoy!

p.s. Prima mea carte din acest concediu, urmeaza si a doua. Wait a minute!!!

Comments