Hai - hui prin România - Castelul Peleş

Există încă oameni care susţin că preţul biletului pentru adulţi de 50 lei/persoană pentru Turul Opţional I - parter + etajul 1 (acum în timp ce scriu îmi dau seama că, logic, acum ceva timp ar fi existat şi Turul Opţional II care cuprindea în plus mansarda, dacă mă înşel vă rog să mă corectaţi) este exagerat. Poate comparativ cu salariul minim pe economie în România - ar fi - dar pot spune că merită. Dacă mai plăteşti şi taxa foto de 32 lei te alegi cu ceva amintiri pentru arhiva personală.

Castelul Peleş a fost reşedinţa de vară a regelui Carol I şi a reginei Elisabeta, acum este transformat în muzeu şi folosit pentru diverse vizite oficiale ale casei regale sau spectacole şi dineuri. Are peste 160 de camere, dispune de încălzire centrală, şemineele sunt decorative, există un lift, tavan mobil şi aspiratorul original care încă este funcţional şi folosit.

Printre încăperile care m-au impresionat se numără biroul regal, unde stă la loc de cinste o statuetă cu tatăl regelui Prinţul Karl Anton de Hohenzollern - Sigmaringen şi un tablou cu mama acestuia Prinţesa Josephine Friederike Luise de Baden, biblioteca, unde se gaseşte o uşă secretă care duce la dormitorul regal, camera reginei Maria cu patul în care i-a născut pe primii doi copii dintre cei şase, care au fost botezaţi după cuplul regal şi anume Carol II şi Elisabeta, sala de arme - unde se mai află doar o mică parte din colecţia regelui, apartamentul imperial, sala florentină, şi multe altele.

Pentru mai multe detalii ori vizitaţi mirificul castel, ori aruncaţi o privire peste pozele de mai jos:

Regina Elisabeta şi fiica ei Mărioara care a murit la vârsta de 3 ani



Regele Carol I al României

Statuetă - Prinţul Karl Anton de Hohenzollern - Sigmaringen

Prinţesa Josephine Friederike Luise de Baden

Biroul regelui Carol I

Sala armelor

Armură folosită doar la parade din cauza greutăţii impresionante
Tavanul mobil

Patul reginei Maria

Camera reginei Maria





Dormitorul Imperial
Dormitorul regal



Biblioteca regală


Vitralii din Biblioteca regală

Faţada principală

Sper că v-am convins să vizitaţi acest frumos castel, eu m-am interesat cât este chiria, dar momentan nu-mi este permisă mutarea. Revin in câţiva ani.

Enjoy!

Comments