Cetatea Devei

O noua zi, o noua bifa in agenda.....am ajuns si-n Deva....normal ca norocul nu e de partea mea - Cetatea Deva - noua locatie din program era inchisa, adica se putea urca dar nu si vizita.
Sau daca te multumeai sa vezi zidurile si semnele lasate de muncitorii care din 2007 tot lucreaza acolo, se poate. Ce muncesc oamenii aia acolo nu stiu, nici macar nu i-am vazut, la Castelul Corvinilor erau prezenti, aici nu, doar schelele si panoul de la intrare aminteau ca cetatea se afla in renovare....in fine, ce-a fost nu va mai fi niciodata.
Eu, "the princess" dezamagita, Cetatea Devei - e o ruina, yap o ruina. Desi a fost considerata una dintre cele mai importante fortificatii medievale din Transilvania, numita si "Cheia Muresului", cetatea a pazit, secole de-a randul iesirea si intrarea in Transilvania.
Din pacate (cel putin pentru mine) cetatea a fost definitiv distrusa in timpul revolutiei din 1848-1849, asta explica starea ei.
Accesul la Cetate se face ori folosind telecabina (varianta cea mai la indemana -  belive me) sau prin padure luand la pas potecile care inconjoara ca o spirala dealul cetatii( o fi plimbarea in aer curat sanatoasa dar mi-au ajuns cele 1480 de scari de la Cetatea Poenari)...... se intelege ca am ales varianta nr.1 desi nu are acelasi farmec.
In schimb odata ajunji sus am fost avertizati ca exista posibilitatea sa ne intalnim cu vipere....am experienta cu ursii asa ca nu mi-a fost frica, dar am ajut noroc.

Aici nu m-am putut abtine si am intrat ....  nu am dat nici de dl.urs si nici de d-na vipera, dar cert e ca nu trebuia sa intru :d.....
Privelistea nu se compara ca cea de pe Transfagarasan sau de la Cetatea Poenari, dar mai frumos e ca de oriunde din Deva poti vedea ruinele cocotate pe varf de deal.

Comments