Kutna Hora (Partea 3)

Partea 3.
The Sedlec Ossuary 
Tanti ghid s-a chinuit intr-o ceha-engleza sa ne povesteasca despre Osuarul din Sedlec, acesta a fost construit in stil gotic in anul 1400 si e compus din doua capele, iar in 1710 interiorul a fost reconstruit de Giovani Santini (pana aici nimic interesant).
Dar povestea continua si intram in ce parea a fi o biserica si aflam, ca pentru ultima oara in 1870, Osuarul e aranjat de Fr. Rint. 
In cele patru colturi ale osuarului se gaseste cate o piramida de oseminte in forma de clopot, fiecare plina de oase si cranii aranjate in asa fel sa lase patru orificii de aerisire, iar deasupra cate o coroana ca simbol al victoriei si vietii eterne.
In mijlocul Osuarului este un candelabru, pentru ornarea acestuia au fost folosite aproape toate oasele care se gasesc in corpul uman. Sub candelabru este un cavou cu 15 sicrie.
Pe doua altare laterale sunt craniile celor raniti si morti in razboaiele husite, si stema ocrotitorului osuarului, Contele Schwarzenberg (greu nume dar il am pe o vedere cumparata de acolo).
Nu am cuvinte sa descriu ce e acolo, dar am fost foarte impresionata, n-am crezut ca-s reale oasele si craniile, dar doamna de acolo ne-a asigurat ca sunt reale asta dupa ce m-am pozat cu un craniu, pe care nu m-am abtinut pana nu l-am atins -  era rece :))).
M-au impresionat si ultimele cuvinte ale doamnei ghid "ege fui, tu eres" - "ce esti tu am fost si eu si ce sunt eu vei fi si tu".

Comments