Cele mai frumoase carti - din cand in cand citesc



Ma pot numara printre norocosii care au citit cele mai frumoase carti din lume in luna mai - iunie. Si nu o spun doar eu ci si cativa oameni faini, care stiu sa aprecieze o carte buna, care au un "spate" bine format din a alege si a recomanda o carte buna pentru lectura.

Eu am pus mana pe cele doua carti accidental, daca de prima am dat dupa o scurta vizita pe blogul Mihaelei Anghel, pe a doua am cumparat-o pentru ca mi-a placut atat titlul cat si coperta.

Prima numita chiar asa "Cea mai frumoasa carte din lume si alte povestiri" de Eric-Emmanuel Schmitt este o carte care o data citita vei vedea viata cu alti ochi. O carte care m-a emotionat si care mi-a luat voalul de pe ochi sau care m-a facut sa revin la optimismul meu pe care-l pierdusem in drumul meu. O carte plina de energie pozitiva, iubire, optimism, liniste sufleteasca, chiar se ridica la nivelul de cea mai frumoasa carte. Si vei ramane cu gura cascata cand vei descoperi carte este cea mai frumoasa carte din lume. Pe cuvant de cercetas. :)

Si Doamne cat a stat in biblioteca pana sa pun mana pe ea. Mihaela Anghel a facut pe blogul ei o prezentare tare draguta pentru fiecare povestire in parte asa ca va "invit" sa aruncati o privire, urmand ca apoi, convinsi, sa cititi cartea.

 A doua carte care isi astepta randul a fost "Cel care ma asteapta" de Parinoush Saniee.  
Aici lucrurile stau altfel, intamplator am achizitionat acest roman si l-am pus in raftul bibliotecii unde a stat mult si bine. A dat de el colega mea care mi-a spus "citeste-l ca e tare frumos". Am tot amanat pana cand am citit primele randuri de pe coperta "Un roman in care fericirea, dragostea si libertatea isi poarta cu hotarare destinul - Cel mare ma asteapta - a fost initial interzisa in Iran..."

Autoarea descrie pana in cel mai mic detaliu viata femeilor iraniene, care sunt capabile sa sacrifice totul pentru familie, traditie, religie. Vad viata prin ochii copiilor, sacrifica totul cu pretul vietii, lasand fericirea si implinirea sufleteasca pentru copii. 
De la prima pana la ultima pagina e imposibil sa nu admiri sacrificiul mamei pentru copii ei, un sacrificiu care din pacate nu este rasplatit pe deplin cand mama isi sacrifica din nou fericirea chiar si la batranete cand era momentul sa-si traiasca propria viata prin proprii ochi, cand isi regaseste marea iubire si viata ii da o noua sansa sa se implineasca sufleteste, dar alege sa se sacrifice din nou iar copii pun in prim plan societatea si propriile vieti.

Nu stiu daca v-am convins, dar zic sa le dati o sansa, chiar sunt cele mai frumoase carti din lume.

Comments