Scriitori preferați

Din seria, scriu ca să nu uit:

1. Alfie, minunatul meu cățel
2. Ce-am mai citit și ce plănuiesc să mai citesc
3. Scriitori preferați
4. De prin filme adunate
5. Citate preferate
6. Hai - hui prin lume
7. Pasiune mea - Pictura/Coloratul sau ceva de genu
8. De toate pentru toți

...azi, scriitori preferați.

Încep cu Guillaume Musso, deși nu el este preferatul meu, dar se pare că în ultima vreme tot de el dau.
/*paranteză
Nu vreau să fac reclamă sau să încurajez lumea să caute cărți free-online, dar acesta este unul dintre site-urile unde caut și găsesc cărți. Le convertesc simplu de tot pentru kindle și încep aventura.
închid paranteza */

Guillaume Musso (născut în 1974) este unul dintre cei mai populari scriitori francezi contemporani, tinerel, romancier și ce să mai zic despre el:

"Încă de la vârsta de zece ani a fost sigur că va scrie romane. Mama lui, bibliotecară, i-a trezit gustul pentru literatură, hrănindu-l cu „Proust la biberon”. La nouăsprezece ani, Musso a plecat în Statele Unite ale Americii, unde s-a îndrăgostit de New York. S-a întors în Franţa plin de idei pentru romanele sale. A debutat în 2001, cu romanul Skidamarink. Ideea romanului care i-a adus celebritatea (Et Après, 2004) i-a venit după ce a trecut printr-o experienţă terifiantă: la douăzeci şi patru de ani, a suferit un grav accident de maşină, care l-a făcut să reflecteze la sensul vieţii şi la posibilitatea ca ea să se sfârşească pe neaşteptate. Următoarele sale romane – Sauve-moi (2005), Vei fi acolo? (Seras-tu là? 2006; Editura ALLFA, 2010), Parce que je t’aime (2007), Je reviens te chercher (2008), Ce-aş fi eu fără tine? (Que serais-je sans toi? 2009; Editura ALLFA, 2011), Fata de hârtie (La fille de papier, 2010; Editura ALLFA, 2012), Chemarea îngerului (L’appel de l’ange, 2011; Editura ALLFA, 2013), După şapte ani… (7 ans après… 2012; Editura ALLFA, 2013) şi Demain (Mâine, 2013; Editura ALLFA, 2014) – au fost la fel de bine primite de public, unele fiind în curs de adaptare cinematografică."

Tot el spune încrezător „Scriu întotdeauna cărţile pe care mi-ar plăcea şi mie să le citesc. Romanele mele îmbină mai multe genuri: sunt şi poveşti de dragoste, au şi elemente de thriller şi roman poliţist.” 

Până acum am citit:
- Ce-aș fi eu fără tine? (Que serais-je sans toi? - 2009) - o provocare de a alege iubirea dintre tată și/sau sufletul pereche, tu ce ai alege?

- Vei fi acolo? (Seras-tu la? - 2006) - ce ai face dacă ai putea schimba cursul vieții?

- După șapte ani (7 anes apres - 2012) - oare e posibil să reaprinzi focul iubirii când ai sufletul cât un purice?

- Fata de hârtie (La fille de papier - 2010) - cum ai reacționa dacă personajul principal îți iese din carte?

Azi încep:
- Mâine (Demain - 2013) - ...oare la ce provocare mă mai pune Musso?

A mai scris și urmează să citesc:
- Skidamarink - 2001
- Și după - 2003
- Salvează-mă - 2004
- Parce que je t'aime - 2007 (netradusă în limba română)
- Je reviens te chercher - 2008 (netradusă în limba română)
- Chemarea îngerului - 2011
- 13 a table - 2014 - o colecție de povestiri scrisă de 13 cunoscuți autori francezi
- Central Park - 2014
- L'instant present - 2015 (netradusă în limba română)
- Fata din Brooklyn - 2016
- Un apartmanet la Paris - 2017.

Romanele lui au fost publicate în peste 37 de țări și s-au vândut în peste 20 milioane de exemplare. Are un stil aparte și cel puțin două din cărțile citite au avut legătură, parcă episodice... Bun de citit!

Enjoy your moment!




#readisfunny #readallyoucan

Comments