Carte de identitate - Sanda Nicola + ceva spoilere

Din seria ce-am mai citit și dacă recomand - Carte de identitate de Sanda Nicola.

Mi s-a mai întâmplat să citesc cu lacrimi în ochi cartea Printesei Urbane, lacrimi de emoția dată de rândurile negre pe fond alb din carte. M-am cam luptat cu lacrimile pentru că eram la birou, daaaa recunosc am citit și la birou, și nu vroiam să dau de bănuit colegilor.


Ieri după ce am terminat ultima frază din carte i-am scris Sandei pe facebook - în privat - "m-ai omorât când ai zis de petele maronii de pe față semn de infertilitate și m-ai înviat cînd ai spus că ești gravidă..." Atâta emoție la fiecare frază, o poveste de viață, o descriere a stărilor și trăirilor pusă într-o carte care dezvăluie o altă față a Sandei, care și ea e până la urmă OM.

”... La 27 de ani fumam mult, dormeam puțin, mâncam rar și foarte prost, eram exaltată, foarte sociabilă, infernal de sociabilă, voiam ca toată lumea să mă placă și consumam enorm de multă energie pentru asta. Azi am foarte puțină simpatie pentru cea care eram atunci. Plimbam de colo-colo, prin lume, răni și anxietăți pentru care nu căutam leac, ci doar maniera cea mai extravagantă de-a mă preface că nu există. Când ajungeam acasă, între două evenimente mari, când nu mi se întâmpla nimic ieșit din comun, doar viața perfect normală, ieșeau la iveala furii și stări de vinovăție care se cățărau pe mine, sufocându-mă...”

O știm pe Sanda Nicola cu al ei chip frumos (am aflat că l-a moștenit de la mama ei care era cea mai "curtată obeză" din Deva, de la PRO TV (sau cel puțin așa o știu eu de la TV), Prima TV, dar lista continuă Digi 24, Realitatea TV, Antena 1, TVR, B1TV, Aljazeera English și France 24, iar acum e mama unei minuni pe nume Agnes, iar viața ei cred că de-acum începe...

Ce-am aflat eu despre ea citit CI-ul pus frumos la dispoziție de Editura Storia Books, s-a născut la Deva pe 6 februarie 1978, la 33 de ani face un test de paternitate și află că tatăl ei nu e tatăl ei, i se ia un voal de pe față și merge mai departe, ba mai mult într-un final se împacă și cu mama ei care i-a ascuns acest adevăr. La vârsta de 23 de ani pierde o sarcină în 25 de săptămâni, un băiețel care 14 ani nu o lasă să se vindece de pierderea lui - poate cineva să n-o înțeleagă? Nu cred! Stă 107 zile în pat cu picioarele înclinate la 45 de grade pentru a aduce pe viață la momentul cel mai oportun pe Agnes, minunea care-i dă sens vieții, toate astea după un cancer pe col uterin și pierderea acelei sarcini în 25 săptămâni. Trece prin stări de panică chiar când transmite live știrile - n-ați băgat de seamă?!? Nici eu!!!

În carte, Sanda ne povestește despre trăirile ei - live - din mijlocul evenimentelor cum ar fi moartea Papei Ioan Paul al II-lea, vizita lui Vladimir Putin la București, alegerea lui Barak Obama ca președinte al SUA, atacurile teroriste din Paris 2015, tragedia de la Colectiv, referendumul pentru ieșirea Marii Britanii din UE, o mică parte din experiențele trăite și relatate.

A luptat pentru informarea - că sincer dacă în țara asta se duce lipsă de bani se mai duce lipsă și de acces la informație - și ajutarea persoanelor cu cancer pe col uterin. Dar poate pentru unii este doar o jurnalistă. După ce citiți cartea veți vedea că e mai mult.

După ce am postat o poză cu cartea proaspăt terminată în care spuneam că s-a cam lăsat cu plâns, m-a abordat zicându-mi că speră că am și râs, DAAAA când a dat-o Nunu (mentorul ei de la Deva - Vladimir Brilinsky) afară din radio spunându-i că ea nu e o lașă ci o luptătoare... și chiar știa omul ce zice.

Citiți cartea și ne auzim!

Vă las mai jos o poză cu alte recomandări:





#cartepentrusuflet

Comments